Annonsepriser.no

Nyheter om nettannonsering hentet fra Google Nyheter

Denne nyhetslisten er laget på bakgrunn av søk etter annonsering OR reklame OR nettannonsering nett OR internett OR internet OR nettetGoogle Nyheter Norge sortert etter dato. This RSS feed URL is deprecated, please update. New URLs can be found in the footers at https://news.google.com/news

digi.no

Over 20 millioner har lastet ned ondsinnede reklameblokkere til Chrome
digi.no
Med fremveksten av reklameInternett har også reklameblokkering blitt stadig mer populært. Dette har folk med onde intensjoner selvsagt begynt å utnytte, og nå viser det seg at omfanget av falske, ondsinnede reklameblokkeringsprogrammer faktisk er ...

og mer »

Facebook tar grep før folkeavstemning om abort i Irland
Dagsavisen
... søkelyset mot politisk påvirkning på nettet foran kampanjen foran folkeavstemningen om abort i Irland 25. mai. Utenlandske aktører som ønsker å påvirke resultatet av folkeavstemningen betaler for politiske innlegg og poster som målrettes mot irske ...


Facebook vil stille strengere krav til politisk reklame
Adresseavisen
Facebook vil stille strengere krav til politisk reklame. Facebook kunngjør fredag at de vil innføre krav om at all politisk reklame på deres plattformer må inneholde informasjon om hvem som har betalt for reklamen. Av: NTB. Publisert: 06.04.2018 21:01 ...

og mer »

Kampanje

Nytt reklame-år starter med vekst ? men tv-åpner svakt
Kampanje
Det er viktig å merke seg at vi i 2018 har endret barometeret og fordelt programmatisk kjøp der de hører hjemme i den enkelte undergruppe. Dette for å bevisstgjøre oss om at programmatisk er ikke en kanal, men en måte å kjøpe medier på. Tallene fra ...

og mer »

Dagbladet.no

Kronprinsesse Mary misbrukt i reklame for rynkekrem
Dagbladet.no
I likhet med Mary har også kronprinsesse Mette-Marit (44) opplevd at falske markedsføringskampanjer med bilder av henne har dukket opp her og der. I 2013 ble hun blant annet misbrukt i en reklame for rynkekrem, der tittelen på annonsen var «Botox Leger ...


Kampanje

Svart november i reklamemarkedet - nå går internett forbi tv
Kampanje
Tv vil levere et svært godt år totalt og vi ser fremdeles tv-reklame som et sterkt medium som skaper effekt og best mulig ROI for våre kunder, sier han til Kampanje. Han er er heller ikke bekymret for at internett er i ferd med å gå forbi tv som ...

og mer »

ABC Nyheter

Modell i feilslått Dove-reklame: ? Jeg er ikke et offer
ABC Nyheter
Nettet raste da Dove publiserte en reklamevideo som ble oppfattet som rasistisk. Nå tar den mørkhudede modellen i reklamen Dove i forsvar. «Jeg er ikke bare et stille offer for en feilslått skjønnhetsreklame. Jeg er sterk, vakker og jeg vil ikke la meg ...


Dagens Næringsliv

Mer penger til reklameinternett enn på TV i juni
Dagens Næringsliv
Vanskeligheter med å få plass til annonsene på tradisjonell TV førte til et uventet oppsving for annonseringen på internett i juni. For aller første gang har tallene for annonseringinternett gått forbi kommersielle TV-kanaler, melder Kampanje. I ...

og mer »

Kampanje

Internett slår tv i reklamemarkedet
Kampanje
I mai skrev Kampanje at 4 av 10 kroner som brukes på annonsering hos nettaviser i Norge, går til VG. De siste fem årene har markedsandelen holdt seg relativt jevnt med et snitt på 33 prosent, men økte til hele 42 prosent i første kvartal. Dette ga VG ...

og mer »

Dagens Næringsliv

Millionene rant ut ? men nå mener VGTV at det har tettet tapssluket
Dagens Næringsliv
Ferske halvårstall fra Mediebarometeret viser at videoannonsering på internett er i sterk vekst ? omsetningen er nå 29 prosent høyere enn på samme tidspunkt i fjor. Det er Youtube og de norske medienes nett-tv-kanaler som står bak denne veksten. Og ...

og mer »






Publiseringsløsning: SRM Publish
Påfyll av kunnskap: Kurs